ARO

 

Aro 4x4 je nejrozšířenější terénní pracovní vozidlo, které je vyvíjeno, montováno a homologováno v České republice. Z historického pohledu mají vozidla ARO v naší zemi dlouhou tradici a to převážně z dob, kdy se dováželo vozidlo v původním provedení. S podstatně přepracovanou koncepcí celého vozidla se dnes můžete setkat v podobě užitkového automobilu ARO 4x4, jehož výrobu realizuje společnost AUTO MAX z Hradce Králové. Vzhledem k velice příznivé pořizovací ceně a zajímavým užitným hodnotách vozidel, se můžeme opět v hojné míře setkávat se značkou ARO 4x4 na silnicích. Zejména však tam, kde je nutné využít jejich terénních vlastností. ARO 4x4 nabízí tři typové řady. Každá má vlastní dělení na jednotlivé modely, které lze využít pro specifické provozní činnosti. Základní řada 24 s rozvorem 2350 mm a celkovou hmotností 2515 kg nabízí varianty pro dva až osm cestujících při využití nákladových prostor. Modelová řada 32 svým rozvorem 3200 mm a celkovou hmotností 3100 kg umožňuje praktické spojení objemných nákladových prostor s možností převozu až devíti pasažérů. Využitím řady 33 lze vozidlo používat ke zcela specifickým účelům. Rozvor 3340 mm, celková hmotnost 3500 kg a zatížení až 1600 kg umožňuje využít daný podvozek k montáži nástaveb valníků, sklápěčů, plošin, boxů, cisteren, apod.

K výrobě vozidla se využívají stále se rozvíjející technologie, které se aplikují s ohledem na nutnost plnění současných přísných předpisů platných v EU. Vybavenost vozů obsahuje veškeré prvky, které jsou nepostradatelné pro provoz a využití v náročných provozních podmínkách. Odolnost celého vozidla zajišťuje masivní žebřinový rám, který tvoří nosnou část vozu. Při značné tuhosti ovšem zajišťuje dokonalé přizpůsobení terénním nerovnostem. Přední nezávisle zavěšená a zadní tuhá náprava s možností montáže uzávěrky diferenciálu tvoří ideální kompromis pro využití v silničním i terénním prostředí. Hydraulický posilovač řízení je součástí základní výbavy. Pohonnou jednotku tvoří v oblasti terénních vozů využívaný komplet turbodieselového motoru Andoria 4CTi90 a převodovky EATON TS 5-21. Motor je vybaven vstřikováním paliva Bosch, mezichladičem stlačeného vzduchu a turbodmýchadlem Garet. Motory jsou dodávané ve dvou výkonových variantách 66 a 75 kW. Přídavná převodovka je vybavena dvěma základními převody - silničním a terénním s možností řazení pohonu 4x4.

MINIMÁLNÍ
  • pořizovací cena
  • spotřeba pohonných hmot
  • cena náhradních dílů
  • finanční nároky na údržbu
MAXIMÁLNÍ
  • průchodnost terénem
  • odolnost
  • zatížení - až 1600 kg
  • variabilita a typová rozmanitost
     
Bohužel výroba nových aut byla ukončena po nezdařené privatizaci americkými partnery. Ukončena 2006.